flexya.reismee.nl

Spaanse les en vulkanen

Hola!

Daar zitten we dan, al een week in Guatemala. De vluchten verliepen soepel en ook redelijk snel! De eerste nacht sliepen we in Gua city, omdat we pas om 22u aankwamen. De volgende dag door naar Antigua (oftewel La ciudad de Santiago de los caballeros), waar we nu al een week zitten. Gezellig, klein stadje. En heel erg mooi! En erg veel backpackers. Het hostel is prima met leuke eigenaren en het ligt super centraal. Ze hebben hier 5 katten, 2 konijnen en een schildpad, dus we vermaken ons wel ;-)

Vanochtend hebben we de laatste spaanse les gehad en we weten nu dat "En Guatemala todo es posible, pero nada es seguro"! En dat Lex een chica fria heeft... en dat het "Tengo calor" is en niet "Estoy calie....", nouja dat dus! Vijf dagen spaanse les, van 8-12u 's ochtends was prima te doen en vooral ideaal om even bij te komen van de drukke weken.

Donderdagmiddaghebben we de vulkaan Pacaya beklommen, we gingen muy rapido naar boven met gevolg dat we lekker spierpijn hadden daarna! Maar het uitzicht was tof en omdat het een actieve vulkaan is, zie je overal gestolde (maar wel nog erg hete!) lava waarop we marshmallows hebben geroosterd.

Maar dit was slechts een voorproefje voor wat ons te wachten stond, want afgelopen weekend stond vulkaan Acatenango op het programma. Inclusief die spierpijn! Wat een geweldige trip! Om half 11 begonnen en vanaf het begin stijl omhoog met een enorme rugzak op onze rug. De chicos moesten de tent dragen (Yanaika blij dus) en de chicas moesten koken (instant noodles, Yanaika weer blij dus). Wat was het zwaar! En wat was het koud bovenop die berg, maar wat was het cool! We zouden om 3.30 opstaan om naar de top te klimmen. Maar het weer was te slecht, dus we hebben 'slechts' alleen de sunrise vanaf het basiskamp gezien. Maar het was werkelijk waar prachtig! Uitzicht op vulkaan Agua en de zeer actieve vulkaan Fuego, die regelmatig uitbarst. Jammer genoeg niet toen wij er waren.... De terugweg ging beduidend sneller. De 6km deden we nu in 3uur ipv 6uur op de heenweg.En uiteraard hebben we nu té veel spierpijn, haha!

Morgen gaan we richting San Pedro bij Lago Atitlan, even relaxen, want dat hebben we nu wel nodig!

Hasta luego chicos! Muchos besos, Lex & Yanaika

Sebastiaaaaaaaan

Ahhh super nice :'D

Frans

Ah, Antigua als stad, ik dacht het tropisch eiland...Klinkt goed allemaal!

J.W.Raams

Jullie maken nog eens wat mee! Vaya con Dios.

Wilma

Hoi Yanaika en Lex
Wat een prachtige reis maken jullie. Mooie foto's ook. Je kunt wel zien dat jullie in eerste instantie bij de klim slecht weer hadden, maar later is de inspanning beloond, wat een geweldig uitzicht!! Ennuuuhh... spierpijn gaat wel weer over, het was vast en zeker de moeite waard.
Lo que es una experiencia maravillosa!!
Geniet van de tijd in San Pedro. Op internet staat dat het Lago de Atitlán misschien wel de mooiste plek van Guatemala is. De combinatie van het meer, de Maya dorpen langs de oever en vulkanen aan de horizon, maken dat je niet meer weg wil.
Toch hoop ik dat jullie wel terugkomen hihi.
Groeten uit Enschede.

Anouk

Super leuk om jullie verhalen te lezen! En wat een reis... nu al! Veel plezier!

Elselien

Hoi Yanaika en Lex. . Via mandy deze link gekregen. Dus ik kan ook meelezen. Heel veel plezier en geniet ervan.gr,Elselien.

T. Neurink

Heel interessant wat jullie allemaal beleven. En even Spaans leren. Knap hoor. Groetjes van mj.

T. Neurink

Heel interssant wat jullie allemaal beleven. En even Spaans leren, geweldig. Groetjes van mij

Malou

Wat hebben jullie al veel gedaan! :-) Superleuk!