flexya.reismee.nl

Honduras & El Salvador

Jeetje, wat gaat de tijd toch snel! We zitten alweer op de helft. En inmiddels zijn we ook weer 3 landen verder. Precies 7 weken geleden kwamen we in Guatemala aan en nu zitten we al in Nicaragua.

Na Belize zijn we rechtstreeks naar Honduras gegaan (rechtstreeks 30u in de bus over Guatemala). Gestart in Copan, waar we ons een paar dagen vermaakt hebben. De temperatuur was aangenaam, het hostel goedkoop en het eten heerlijk! Dus waarom verder gaan? De Copan Maya-ruïnes zijn mooi, maar vallen na Tikal toch een beetje in het niets.... hoewel we wel de enige waren in het park, dus dat was erg gaaf. Ook zijn we nog naar Macaw mountain geweest (en ja, papegaaien vastgehouden AHH) en hebben we paard gereden. Maar het allerleukste was de Canopytour. Een ziplinetour van 17 kabels, met de langste kabel van 1km. Het uitzicht was zo mooi en we gingen met een rotsnelheid (en Lex zelfs ondersteboven -bewust) door de jungle!!

Toen stond El Salvador op de planning. De shuttle ging wéér via Guatemala, dus onze paspoorten staan vol met stempels uit Guatemala! We hadden gelezen dat je goed kon surfen in El Tunco, dus here we come! Om eerlijk te zijn was onze eerste indruk van het dorpje niet al te best "waarom hadden we Copan ingeruild?!". Maar na een dag hadden we ons plekje gevonden en hebben we het er super leuk gehad! Elke ochtend met je surfboard onder je arm (of op je hoofd, want die dingen zijn zwaar!) naar het strand, zoals iedereen daar doet. Onze surfleraar was een echte surfer, inclusief lang haar. Lex had het surfen al snel onder de knie en kon vrij soepel de golf uitrijden. Yanaika was het zoute water aan het testen......maar kon uiteindelijk ook écht staan op het board!!!

Na een week surfen zijn we terug gegaan naar Copan, omdat we toch besloten hadden naar de Bay Islands te gaan. Zoals eerder gezegd was de kustregio van Honduras niet zo veilig, dus we wilden proberen om in 1x door te gaan. Dat lukte! Echter moesten we we over San Pedro Sula, de gevaarlijkste stad ter wereld..... en als je leest dat het aantal moorden hier 4x hoger is dan in Mexico, is dat toch een dingetje. Gelukkig hebben we alleen de busterminal gezien en hebben we ons geen moment onveilig gevoeld!

Eenmaal aangekomen op Utila werd het ons al snel duidelijk dat de Bay Islands echt voor duikers zijn. Caye Caulker was een en al zand, zon en relaxen. Utila was georganiseerder, meer bebouwd en heel veel tuktuks en scooters. Helaas zat het weer ook niet mee, waardoor we ook geen Whale Sharks hebben gezien.

Om de reis naar Leon te overbruggen, zijn we gestopt in Lago Yojoa. We sliepen in een brewery, dus wat doe je dan? Bier drinken! De omgeving was ook heel mooi en het meer enorm! Eerst zijn we naar de Pulhapanzak waterval geweest en daarna na een nationaal parkje. Dat park is al jaren niet meer onderhouden, want er was een boom op de brug gevallen waardoor we niet meer verder konden haha! (Zie foto)

En na een busreis van bijna 12u zitten we nu in Leon, Nicaragua. Even bijkomen en en dan de stad ontdekken, want ze zeggen "Many people fall in love with Granada, but most of them leave their heart in Leon".

Veel liefs,

Lex & Yanaika

Afke

Leuk! Geniet van het mooie Nicaragua!

Anouk

Wow! Jullie zien echt hele gave dingen zeg!! Geniet er nog heerlijk van! Het gaat al veel te snel! Liefs

Karolien

Wat een belevenissen,echt gaaf!! En wat stoer dat jullie de canopytour hebben gedaan:). Veel plezier nog saampjes!! X

J.Raams

Hallo lieverds, wat een globetrotters zijn jullie!!Je kunt er wel een boek over schrijven. In gedachten ga ik met jullie mee, maar liever op veilige momenten. Geniet en wees voorzichtig. Liefs van Oma.

Laura

Super gaaf!! Geniet er nog lekker van..