flexya.reismee.nl

Leon, Little Corn & Granada

Hola Allemaal!

Het is weer tijd voor een overzichtje van de afgelopen weken! De laatste keer waren we net aangekomen in Leon. In Leon kun je met een soort snowboard-sleetje van een van de vulkanen afglijden. Enorm toeristisch natuurlijk, maar we wilden het uiteraard niet missen! Dus, sleetje onder je arm en in de brandende zon 400 meter naar boven lopen in ganzenpas. Eenmaal boven hebben we ons in een overall gehesen, en vervolgens was het een kwestie van zo snel mogelijk naar beneden glijden. Het ging niet heul hard, maar we hebben toch nog de 40km/uur aangetikt.

We hadden in Leon nog allerlei plannen om naar een natuurreservaat (Padre Ramos) te gaan en om nog een stadje (Esteli) te gaan bezoeken, maar uiteindelijk bleek dat allemaal erg lasting en dus hebben we de tijd vooral gebruikt om even lekker van de stad te genieten en een beetje bij te komen van de lange reis (oftewel gewoon een weekje lekker lui geweest ;). Voor drie dollar nog naar de film geweest en met 1 dollar voor een dagpas zijn we zelfs nog naar de lokale (stoffige!) gym gegaan voor een beetje beweging.

Na Leon gingen we voor een nachtje naar een airporthotel in de hoofdstad Managua, om ’s ochtends vroeg het vliegtuig te pakken naar het bounty-eilandje Little Corn. Helaas kreeg Yanaika een voedselvergifiting en dus hebben we de vlucht een dagje verzet. Na een nachtje knuffelen met de toiletpot ging het gelukkig snel weer beter dus een dagje later zijn we naar het eiland gevlogen. Het was een vlucht van ongeveer 1,5 uur, in een klein vliegtuigje met ongeveer 28 mensen. Daar werd ook die toiletpot een nachtje geknuffeld, en toen waren we helemaal klaar voor het strand!

Little Corn is een heel relaxed klein eilandje. Er zijn geen wegen, alleen een voet/fietspaadje dat over het eiland heen kronkelt. Geen getoeter en gebrom van tuktuks zoals op het vorige eiland dus, heerlijk! We zaten in het Lighthouse hostel, dat in het midden van het eiland ligt, op het hoogste punt. We hadden dan ook een prachtig uitzicht vanuit onze cabana! Op Corn hebben we de meeste tijd op het strand doorgebracht (lekker luieren met een kokosnoot of een biertje in je hand!). We hebben ook nog een gave snorkeltour gedaan waarbij we rond het koraalrif heel veel vissen, haaien en grote roggen hebben kunnen zien.

De week op Corn ging erg snel en afgelopen zondag zijn we in een piepklein vliegtuigje van maximaal 12 personen weer teruggevlogen naar Managua. Inmiddels zitten we in Granada, een erg mooie stad met prachtige koloniale pandjes. Maandag hebben we eigen sigaren gemaakt! Erg cool. En 's avonds echte lava gezien in de vulkaan Masaya. Het hele gebeuren is nog toeristischer dan het vulkaanboarden, maar ach, we hebben het gezien! Gisteren een fantastische kayaktour gedaan naar de Isletas van Granada. Er zijn in totaal 365 mini eilandjes, allemaal prive. Er staan "huisjes" van 6 miljoen dolares of $450 per nacht, bizar! Vandaag geshopt in Masaya, met een leuke busrit incl. hondjes in de bagagerekken! In het volgende verhaal meer over Granada, want we zitten hier nog een paar dagen.

Hasta luego,

Lex en Yanaika

Wilma

Wat een ervaringen allemaal en wat een prachtige foto's.
Wel vervelend dat je ziek bent geweest maar gelukkig is dat weer over.... goed oppassen wat je eet!
Dat vulkaanboarden lijkt me supergaaf, alleen die grond geeft vast niet heel erg mee dus het zal wel behoorlijk ruw gaan.
Relaxen tussen de bedrijven door moet kunnen, vooral op zo'n eiland als Corn Island.
Geniet nog van alle prachtige dingen die jullie gaan doen.
Liefs uit Enschede.

Huub en Maureen

Wat een mooie reis maken jullie! Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Nog heel veel plezier!

J.Raams

Fijn om jullie brieven te lezen. Wel een heel andere wereld dan hier. Geniet en pas op met het eten. Liefs van Oma Raams

Tessa

Klinkt goed!!!! Geniet er maar van en tranquillo is altijd goed, in Nederland heb je t gauw genoeg weer 'druk'.
En hoe gaat het met jullie Spaans?